Ciekawe godziny wychowawcze!


Dzisiaj przychodzę do Was z tematami na godzinę wychowawczą, które wykraczają poza program obowiązujący. Myślę, że warto dać wybór uczniom o czym mają ochotę rozmawiać. Oto 5 tematów z poza kręgu: "przymusowego", które ja wybrałam i opracowałam. Myślę, że po kolei zaczną się pojawiać, krótkie scenariusze tych zagadnień. Dlaczego krótkie? Bo każda klasa jest inna i musimy dać wychowawcy możliwość rozwijania i skracania niektórych treści. 

Oto moje 5 tematów:

1. Studygram - Co to jest? , Czy takie konta są fikcją czy naprawdę motywują?, Czy warto się uczyć z "ładnych" notatek?, Kto w klasie prowadzi studygram? itd.,
2. Czas na naukę....czas na relaks..- Rozkładanie i planowanie obowiązków, narzędzia organizacji: kalendarz, organizer, notatnik,
3. Podróżowanie za bezcen, a jednak cenne przeżycie...- Sposób na poznanie świata, ludzi, kultury i obyczajów... (zaproszenie gości),
4. Uzależnienie od telefonu- wyzwanie 7 lub 14 dniowe dla klasy + nagroda,
5. Maniery w XXI wieku- całowanie w rękę wymarło śmiercią naturalną, ale zachowanie na plaży w kinie, o zgrozo w autobusie nie.

Na pierwszej godzinie wychowawczej załatwiamy wszystkie formalności, abyśmy mogli pracować przez cały kolejny rok szkolny. Przez formalności mam na myśli:
-wybór samorządu klasowego;
-uzupełnienie danych uczniów i rodziców;
-wyznaczenie sekcji plastycznej, "kwiaciarki"- dziewczyny lub chłopacy zajmujący się wszelkimi roślinami w klasie oraz opiekunów zeszytu wychowawczego o którym pisałam tutaj:
zeszyt wychowawczy klasy
-głosowanie w sprawie tematów.

Poniżej moja tegoroczna karta do głosowania:
KARTA DO GŁOSOWANIA

Uczniowie wybierają 3 zagadnienia i te realizujemy, a ten "inny" temat z głosowania zazwyczaj realizuje w formie pogadanki, chyba, że jest to temat godny rozszerzenia w przyszłym roku.

Pozdrawiam,
Patrycja.


Komentarze

  1. Niestety ten plik został usunięty. Czy mogę go dostać na e-mail?

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Popularne posty z tego bloga

Zeszyt wychowawczy klasy

Pierwsze zebranie w szkole jako wychowawca o zgrozo... Jak je przetrwać? Jak się na nie przygotować?